Lidmaatschap

Indien u interesse heeft om lid te worden van onze schietvereniging en u bent minimaal 20 jaar oud, dan kunt u contact opnemen met ons secretariaat. Wanneer u een strafblad heeft en/of als er tegen u een strafrechtelijk onderzoek loopt, is het niet mogelijk om lid te worden van onze vereniging en kunt u zich niet aanmelden.

Nadat u contact heeft opgenomen, wordt u uitgenodigd voor een oriënterend gesprek. Het bestuur bepaald na dit gesprek of u nader kennis kunt maken met onze vereniging. U kunt dan een aantal keren vrijblijvend en kosteloos (uitgezonderd de kosten voor de munitie) deel nemen aan de verenigingsavond (dinsdag), waarbij de gelegenheid geboden wordt om met een klein kaliber pistool te schieten. Als er geen bezwaren wederzijds zijn, en u heeft een aantal keren de verenigingsavond bezocht, dan krijgt u de mogelijkheid om een aanvraagformulier voor lidmaatschap in te dienen. Binnen maximaal 6 maanden beslist het bestuur over definitieve toelating tot de vereniging.

Bij lidmaatschap word u door het bestuur ook aangemeld bij de K.N.S.A., waarbij een recente VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) moet worden meegestuurd. Deze kunt u hier downloaden, waarna u het formulier volledig ingevuld en ondertekend bij de gemeente waar u staat ingeschreven kunt inleveren. In het eerste kalenderjaar heeft u nog geen eigen verlof en oefent u, onder toezicht, met ons verenigingswapen. Indien het bestuur na dit jaar van oordeel is dat u over voldoende kennis beschikt om zelfstandig een vuurwapen te hanteren, dan kunt u bij de politie een verlof aanvragen en een eigen vuurwapen aanschaffen.